Ett inlägg till Louise

Månadens goda gärning  

Igår fick jag ett kalle ankabrev med ett nallepuh kort i där det stog att Sebastian va bjuden på Linus 7-årskalas fast adresserat till oss. En vanlig person slänger det och går o diskar eller pluggar m.m men jag kände att jag var tvungen att gå till botten och reda ut hela historien. Att jag får fel brev händer ibland tex att vi får grannen på andra sidan gatans räkningar eller inkasso o sånt är ju bara o slänga. Men i och med att de va en inbjudan betyder ju det att den lilla pojken sebbe inte har fått något. Blev lessen när  jag tänkte på att han skulle kanske bli den enda i klassen eller pingisgruppen som inte fick någon inbjudan. Refererade själv till hur det kändes när alla i majas gäng träffades och jag inte va bjuden. ofta för att ja va en "pluggis" och "smörade för tomas".

Därför tog jag helt enkelt kontakt med mamman via mail som fanns på kortet.

David: "Hej! Det finns varken någon Sebastian eller några barn här så ni får nog dubbelkolla adressen så han får sin inbjudan."

Mamman: "Hej! Vad snällt att du tog dig tid att maila(!). Jag ska kolla med pappan varför inbjudan kom på villovägar."

Jag tycker i alla fall att jag har gjort en bra sak, hjälpt ett barn. Han (sebastian) har kanske inga föräldrar eller nåt hem.

(OBS pojken på bilden har inget med historien att göra).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0